EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRussianSpanish

Απλές συμβουλές για καλή διάθεση

Δευτέρα 9 Μαΐου 2011 6:18:39 μμ
ΠΗΓΗ: Deltiokairou.gr     ΧΡΗΣΤΗΣ: naoussa

Μπορεί να ακούγεται λίγο κλισέ, αλλά είναι αλήθεια: το σώμα επηρεάζει την ψυχή μας και το αντίστροφο. Διαβάστε τι ανακάλυψαν Γερμανοί ερευνητές, αλλά και τι συμβουλεύουν για να έχουμε καλύτερη διάθεση.

Το ρητό "νους υγιής εν σώματι υγιεί" είναι γνωστό από την αρχαιότητα, αλλά φαίνεται ότι όλο το ξεχνάμε. Μια νέα γερμανική έρευνα όμως ήρθε να μας το θυμίσει, αποδεικνύοντας ότι η καλή σωματική υγεία εξαρτάται από την καλή ψυχική υγεία.

"Όταν η ψυχή πάσχει, αναπόφευκτα πάσχει και το σώμα και το αντίστροφο", ισχυρίζονται Γερμανοί ερευνητές που μελέτησαν τις επιδράσεις της ψυχικής μας διάθεσης στη σωματική υγεία.

Έτσι, οι... σκοτούρες μας, μπορεί να εμφανίζονται με προβλήματα στο στομάχι ή με συνάχι και οι φόβοι μας με δύσπνοια.

"Όποτε επεξεργαζόμαστε κάτι, αυτό έχει επίδραση στο σώμα μας και στη διάθεσή μας," εξηγεί η ψυχολόγος Ντόρις Βολφ.

Το σώμα εκκρίνει ορμόνες που διεγείρουν την κυκλοφορία και προκαλούν την υπερλειτουργία ή την υπολειτουργία των αδένων.

Προσοχή στη στάση του σώματος

Η ψυχική διάθεση όμως μπορεί να επηρεάσει τη στάση του σώματός μας, επισημαίνουν οι επιστήμονες. Για παράδειγμα, οι κυρτοί ώμοι υποδηλώνουν κακή διάθεση. Αυτό είναι εύκολο να διαπιστωθεί εξάλλου με το χαμόγελο.

"Απλώς κοιταχτείτε στον καθρέφτη και χαμογελάστε," προτείνει ο Ντίτερ Πούετζ, ψυχοθεραπευτής και διευθυντής της Κλινικής Deister Weser Clinic στη Γερμανία. "Αυτόματα βελτιώνεται η διάθεση", διαβεβαιώνει ο ίδιος.

Μία άλλη δοκιμή είναι να πάρει κάποιος μία στάση αυτοπεποίθησης. Όποιος στέκεται με ίσια την πλάτη, τους ώμους πίσω και προτεταμένο το στέρνο είναι αδύνατο να αισθάνεται αβεβαιότητα. Απλώς είναι αδύνατο να πει "Δεν μπορώ να το κάνω", εξηγεί ο ψυχοθεραπευτής.

Φυσικά, αυτό λειτουργεί αμφίδρομα. Έτσι, αν κάποιος περιφέρεται με κυρτούς τους ώμους και κατεβασμένο το κεφάλι θα αισθάνεται αποκαρδιωμένος και περιθωριοποιημένος.

"Το σώμα και η ψυχή μονίμως προσπαθούν να βρουν ισορροπία," εξηγεί η Βολφ στο βιβλίο της, με τίτλο "Αναγνωρίστε τα Συναισθήματα, Αντιμετωπίστε τα Προβλήματα".

Κάθε στάση του σώματος μάς οδηγεί σε συγκεκριμένες σκέψεις και συναισθήματα και το αντίστροφο. Αξιοποιώντας αυτή την πληροφορία  μπορεί κανείς να αλλάζει τη σωματική στάση του, ώστε να αλλάξει και η διάθεσή του, ειδικά αν αισθάνεται αβεβαιότητα ή ηττοπάθεια.

Δραστηριοποιηθείτε!

Μακροπρόθεσμα, η δραστηριότητα είναι ένας καλός τρόπος για να επιτευχθεί η ψυχική ευεξία.

"Προκαλεί την έκκριση σεροτονίνης, που είναι ό,τι καλύτερο," λέει ο Μίκαελ Σέλμπεργκ, Γερμανός ψυχολόγος.

Ο ίδιος εξηγεί ότι οι γιατροί θα πρέπει να "συνταγογραφούν" περισσότερη σωματική άσκηση και λιγότερα φάρμακα, ενώ τονίζει ότι ο ίδιος πάντα προτείνει στους ασθενείς του να επιδιώκουν περισσότερη σωματική δραστηριότητα σε καθημερινή βάση.

Και αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα πρέπει να πηγαίνετε στο γυμναστήριο. Ακόμη και το να ανεβείτε τις σκάλες ή να πηγαίνετε με τα πόδια για ψώνια ή να χρησιμοποιείτε ποδήλατο αντί για αυτοκίνητο, είναι καλή σωματική δραστηριότητα.

Το κολύμπι και το ποδήλατο μάλιστα είναι τα καλύτερα αθλήματα για την ψυχική υγεία, μετά το περπάτημα.

"Με αυτές τις σωματικές δραστηριότητες, μπορείς πραγματικά να φτάσεις το σώμα σου στα όριά του και να φθάσεις στο απόγειο της αντοχής σου," λέει ο ίδιος.

Δεν είναι εύκολο να πιέσεις το σώμα σου περισσότερο απ΄όσο θέλει, αλλά κάνοντάς το απελευθερώνονται ορμόνες που μας κάνουν να νιώθουμε ευεξία, καταλήγει ο Σέλμπεργκ.

Καλός ύπνος και καλή διατροφή

Οι αρκετές ώρες ύπνου και η σωστή διατροφή είναι επίσης σημαντικές τόσο για τη σωματική όσο και για την ψυχική υγεία.

"Είναι πολύ βασικό," λέει ο Σέλμπεργκ.Όποιος κοιμάται τουλάχιστον επτά ώρες κάθε βράδυ και τρέφεται σωστά θα αισθάνεται καλύτερα από κάποιον που στερείται διαρκώς ύπνου και έχει ένα ψυγείο γεμάτο με προπαρασκευασμένα γεύματα!

Ετικέτες

σώμα, ψυχή,





 

 
 

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΧΡΗΣΤΕΣ


Υπενθύμιση κωδικού
Εγγραφή χρήστη

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

Σεπτέμβριος 2019

ΔεΤρΤεΠεΠαΣαΚυ
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456